Wirtualna centrala telefoniczna – co to takiego?

Centrala telefoniczna niezbędna jest w każdej większej firmie, instytucji czy przedsiębiorstwie. Pozwala na łączenie sieci wewnętrznej i zewnętrznej oraz przekazywane w ten sposób informacji, bez konieczności zakładania osobnej linii każdemu pracownikowi. Jednak znane od dziesiątek lat tradycyjne modele analogowe lub cyfrowe odchodzą już do lamusa. Dziś popularność zdobywa wirtualna centrala telefoniczna.

Co to jest wirtualna centrala telefoniczna?

Nowoczesność takiego systemu polega przede wszystkim na zastosowaniu w tym celu komputera, tabletu czy smartfona oraz internetu. Całość oparta jest na użyciu tzw. „chmury” – to tam tworzy się cały system telekomunikacyjny do porozumiewania się z osobą dzwoniącą (np. klientem) lub do kontaktu między pracownikami. Dzięki temu unika się licznych kosztów, związanych z zakupem odpowiednich sprzętów. Wirtualna centrala nie wymaga również szerszej wiedzy technicznej czy informatycznej, dlatego korzystanie z niego nie powinno sprawiać nikomu problemów. Posiadając stary, stacjonarny numer telefonu, dokonujemy zmiany na nowy system komunikacji, za pomocą którego możemy wykonywać połączenia, odbierać rozmowy, nagrywać je, zastosować funkcje poczty głosowej, internetowego faxu lub – co ważne w wielu firmach – prowadzić telekonferencje. To oczywiście najważniejsze opcje, jest ich jednak o wiele więcej, w zależności od rodzaju wykupionej usługi.

Czy jest to drogie rozwiązanie?

Wirtualna centrala to dość nieduży koszt. Pod tym względem wypada bez wątpienia o wiele korzystniej w porównaniu z tradycyjnym modelem. Nowoczesny, komputerowy system telekomunikacyjny możemy mieć już nawet za 30 zł miesięcznie. Podczas korzystania z niego mamy możliwość przez cały czas kontrolować rozmowy i ich koszt, dzięki czemu nie zaskoczą nas później żadne rachunki. Dodatkowo rozmowy wewnętrzne są tu całkowicie darmowe. Warto zdecydować się na takie rozwiązanie – jest funkcjonalne, niedrogie, w pełni profesjonalne, a dodatkowo zwiększa prestiż firmy i pozytywnie wpływa na jej wizerunek wśród klientów czy partnerów biznesowych.