System powiadamiania w gastronomii

Powszechnym problemem dotyczącym każdego startującego lokalu gastronomicznego jest bez wątpienia trudność z zorganizowaniem szybkiego wydawania posiłków i zarządzania zamówieniami. Biznesy o niskiej obsadzie personalnej i niemogące skorzystać z obsługi kelnerskiej muszą szukać rozwiązań suplementarnych, które będą równie efektywne dla wszystkich korzystających z usług.
Często również formuła lokalu gastronomicznego nie pozwala na zatrudnienie kelnerów, gdyż mijałoby to się z wizerunkiem danej restauracji, baru, czy kawiarni. Posiadając nawet personel kelnerski, ciężko będzie obsługiwać klientów w przestrzeni, gdzie jest wiele lokali gastronomicznych, a liczba ludzi bardzo duża. Odpowiedzią na te wszystkie bolączki jest specjalistyczny system powiadamiania.

Na czym to polega?

Odwiedzając galerie handlowe, specjalne hale gastronomiczne czy też przestrzenie targowe bardzo często można spotkać się z samoobsługą przy zamówieniu i odbiorze zamówienia. System numerków nie jest jednak zbytnio efektywny, szczególnie na znacznych przestrzeniach oraz w miejscach, gdzie jest bardzo duży hałas. Do tego ograniczeniem dla numerków mogą być zwyczajne błędy personelu, o które przy dużym ruchu wcale nie trudno! Wykorzystując system powiadamiania, możliwe jest szybkie powiadomienie klienta o przygotowaniu posiłku i gotowości do jego odbioru.

System powiadamiania składa się z kilku elementów. Podstawą jest stacja bazowa zintegrowana z terminalem kasowym. Do tego terminala dołączone są specjalne coastery-pagery, które mogą powiadamiać klientów za pomocą dźwięku, światła i wibracji. W trakcie składania zamówienia jego numer jest kodowany na pagerze, a ten klient otrzymuje wraz z paragonem. Następnie może on udać się do stolika i oczekiwać spokojnie na swoje zamówienie, bez konieczności „okupowania” punktu odbioru zamówień. W momencie, gdy jego posiłek jest przygotowany, personel zaznacza na terminalu odbiorczym gotowość. Od razu dane przekazywane są do emitera i za pomocą fal radiowych do pagerów. Pager jest przypisany do danego paragonu, więc nie ma możliwości absolutnie pomylenia zamówień. Wszystko jest tak, jak być powinno.

Gdzie to zastosować?

Jak już było wspomniane, systemy te sprawdzają się bardzo dobrze w obrębie sporych lokalów gastronomicznych, przestrzeni targowych i foodtrucków. Można raz na zawsze zapomnieć o upokarzającym systemie numerków i przywoływania klientów nazwą dania, rodem z PRL-u. Systemy sprawdzają się doskonale w obrębie stołówek studenckich, gdzie panuje olbrzymi hałas oraz w lokalach gastronomicznych, których właścicieli zwyczajnie nie stać na zatrudnienie dodatkowej obsady dla lokalu. Widać olbrzymi potencjał tychże technologii szczególnie w lokalach gdzie nie ma możliwości zatrudnienia kelnerów, co związane jest ze specyficznym charakterem działalności. Idealnie sprawdza się to również dla klubów, gdzie brakuje ściśle zdefiniowanej przestrzeni gastronomicznej, a nie każdy z klientów ma do dyspozycji miejsce siedzące.
Systemy te nie są kosztowne i każdy lokal gastronomiczny może sobie obecnie pozwolić na wykorzystanie takich oto technologii.