Materiały POS w reklamie

Reklama we współczesnym świecie jest obecna właściwie wszędzie i nie wyobrażamy już sobie, że mogłoby jej nie być. Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, że bez dobrej reklamy, jego biznes skazany będzie na porażkę. Dobra reklama wiąże się z doborem odpowiednich jej nośników. Zobacz, czy warto postawić na POS.

Czym jest POS?

POS (ang. point of sale) to materiały wspierające sprzedaż. Wśród nich wymienić należy na przykład stojaki na ulotki, wobblery czyli reklamy ruchome przytwierdzane do krawędzi półki lub stojące na niej, naklejki, hangery czyli wiszące materiały z logo produktu, a także bloczki z ulotkami i broszury. Do POS zaliczymy także reklamy stojące, podświetlane, shelflinery czyli zadrukowane paski z logo umieszczane na krawędzi półki czy toppery (elementy umieszczane nad stojakiem reklamowym).

Infokioski – istotne punkty informacyjne

Wśród tych materiałów nie sposób pominąć infokiosków. Są to interaktywne punkty informacyjne, które należą do grupy samoobsługowych urządzeń elektronicznych. Infokiosków używa się do świadczenia określonych usług informacyjnych, badawczych, sprzedażowych, reklamowych, na przykład informacja turystyczna, rezerwacja biletów czy rejestracja usług.
Stosowanie materiałów POS ma wiele zalet. Wśród najważniejszych wymienić można chociażby możliwość docierania do masowego odbiorcy.

Reklama, którą zauważy każdy

Reklama ta stosowana bywa w miejscach gdzie przebywa dużo ludzi, a więc w centrach handlowych, stacjach benzynowych, na ulicach. Może więc oddziaływać na ludzi codziennie, w różnych momentach, na przykład w drodze do pracy i szkoły, podczas zakupów czy spaceru po mieście. Częsty kontakt z marką korzystającą z materiałów POS sprawia, że staje się ona rozpoznawalna przez klientów, którzy chętniej potem wybierają towary tej firmy w trakcie zakupów. Oczywiście, jak wszystko, reklama zewnętrzna ma również pewne wady. Ogromne ilości materiałów reklamowych w miastach mogą działać przytłaczająco na klientów. Niektórzy nawet twierdzą, że takie reklamy zaśmiecają i szpecą miejski krajobraz. Jednak większość z nas już tak przyzwyczaiła się do widoku reklam, że stały się one elementem pejzażu.