JIRA co to? Czy to rozwiązanie to dobry pomysł?

Nie znasz się na informatyce i nie interesujesz się żadnymi rodzajami oprogramowania? W takim razie popełniasz duży błąd. Wiele programów powstaje bowiem po to, żeby usprawniać i ułatwiać pracę. Przeczytaj ten artykuł i poznaj jeden z systemów.

Warto zdobywać wiedzę

Skoro do tej pory Twoja firma funkcjonuje, pewnie zadajesz sobie pytanie: po właściwie masz zdobywać wiedzę o oprogramowaniu, skoro do tej pory radziłeś sobie doskonale w pracy, nie posiadając tej wiedzy? Odpowiedź jest prosta: ponieważ lepiej jest wiedzieć więcej niż mniej i dobrze jest zdawać sobie sprawę w jaki sposób funkcjonuje rzeczywistość, w której się obracamy. Bardzo często wykorzystywane, przy różnego rodzaju projektach, jest na przykład oprogramowanie JIRA. Zadajesz sobie pytanie: JIRA co to jest? JIRA to oprogramowanie, służące do zarządzania projektami, oraz do śledzenia błędów. Jest to oprogramowanie zamknięte, prawnie zastrzeżone, objęte wieloma różnymi restrykcjami dotyczącymi jego używania, jego kopiowania, oraz jego modyfikacji.

JIRA – dlaczego warto znać ten program?

Skoro wiesz już JIRA co to jest, to czas przyjrzeć się samej firmie. Oprogramowanie JIRA należy do firmy Atlassian. Jest ono wciąż modyfikowane i ulepszane- powstają nowe, coraz bardziej funkcjonalne wersje oprogramowania JIRA. Bardzo ciekawe, dla laika jest na przykład samo pochodzenie nazwy „JIRA”: jest to skrót od słowa „Gojira”, co w języku japońskim oznacza po prostu” „Godzilla”. Jak już wcześniej zostało wspomniane, JIRA jest wykorzystywana w wielu różnych projektach. Oto niektóre z nich: JBoss, Zend Framework, Hibernate, Fedora Commons, oraz… Skype! Ten ostatni projekt z pewnością jest Ci bardzo dobrze znany. Tak, tak, mowa właśnie o tym skypie, który jest powszechnie używanym komunikatorem internetowym. Wróćmy jednak do oprogramowania JIRA. Jakiś czas temu, JIRA została przebudowana i dziś na rynku dostępne są następujące narzędzia JIRA: JIRA Software- przeznaczona dla zespołów tworzących oprogramowanie, JIRA Service Desk – przeznaczona dla zespołów IT, oraz JIRA Core- przeznaczona dla zespołów biznesowych.